Deel 3 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Henk en Herma Speelman - WaarBenJij.nu Deel 3 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Henk en Herma Speelman - WaarBenJij.nu

Deel 3

Door: Henk en Herma

Blijf op de hoogte en volg Henk en Herma

16 Mei 2017 | Namibië, Swakopmund

Hier ons derde verslag. Heeft een tijdje geduurd, maar nergens goede WiFi . Ga er dus maar even voor zitten, its a long story.

The dat after de dag van de arbeid, op 2 mei heeft Henk de 68 jaren gehaald. Zoals het bekende Zuid Afrikaanse spreekwoord luidt: Mag jij so oud raak dat die vlooie in jou plooi begin nesmaak. En daar moet Henk het mee doen.
Vandaag naar Het Rigtersveld NP, ligt in Zuid Afrika. Moesten de Oranjerivier oversteken met een Ferry, was tevens de grens. Met zwemvest om, moest gelijk weer af want we waren er al. Rivier is 50 meter breed!!!!Prachtig NP met een camping met de mooie naam Potjiespram met veel apen in de buurt, dus oppassen. Henk heeft zich weer uit kunnen leven met een 4 x 4 toer. We "beklommen" de wereldberoemde Akedis Pass op 957 meter hoogte. Herma moest regelmatig uitstappen omdat de weg erg slecht was, korte steile hellingen en bochten en Henk de weg niet kon zien over de motorkap heen. Regelmatig met drie gierende banden omhoog, de vierde band had dan even rust. Tja, het valt niet mee bij ruim 30 graden, maar na terugkomst een heerlijke koude douche en een lekkere verfrissing (biertje....).
Verder door de prachtige bergachtige ongeveinsd naar Ai-Ais en uiteindelijk naar 1 van onze favoriete campings Canon Roadhouse. Henk had zijn verjaardagsdiner nog te goed, besteld werd de overheerlijke steak oryx. Herma was solotair (oh, daar zijn we ook geweest..) en nam hetzelfde.
Vijf km voor deze stop zagen we 2 grote struisvogels met 13 jongen, is eg nie overdreven.
Bij Onseepkans de grens weer over naar Zuid Afrika. Het grensoverschrijdend verkeer was rustig, wij waren de enigen.
Controle op alcohol, nog nooit meegemaakt. De politie officier haalde samen met Herma een geintje met mij uit. Officier liep mee naar de camper en verteld dat hij bij het vinden van alcohol mij zou arresteren. Herma liep opvallend een groot stuk achter mij en ik kreeg geen contact met haar. Ik moest de koelkast openen, hij haalde de fles Amarula en een paar blikjes bier eruit.
De officier en Herma barstten in lachen uit.
De camping in Onseepkans was gesloten, het is en blijft Afrika tenslotte.
Doorgereden naar Pofadder en naar een B&B. Deze was vol, maar de eigenaresse vond ons en de camper zo leuk dat wij op haar binnenterrein mochten overnachten. Wij kregen zelfs een pot home made koekjes voor bij de koffie.
De Augrabies Falls NP is onze volgende stop. Prachtige camping met veel apen. Een aantal mooie wandelingen gemaakt naar de watervallen.
Kreeg om 16.00 uur een sms van Leon dat Feijenoord had verloren met 3-0. Das balen, nog een week.....
Weer is nog steeds geweldig, bijna geen bewolking en rond de 25 graden, weten jullie dat ook.
Een prachtige dagtoer gemaakt door het NP. Zelfs frie maal door een riviertje. Veel wild lief gezien.
Het volgende NP: Kgalgadi Transfrontier NP. Gelukkig over teerwegen, schiet lekker op. In Np onze eigen game drive gemaakt en weer veel wilddief (bespaar jullie de aantallen, maar het liep behoorlijk op). Uiteraard veel stokstaartjes en ook drie prachtige cheeta's. We hebben twintig minuten staan wachten, zij lagen onder een boom en uiteindelijk stond er een op, nou dat is een kippenvel moment .st
Het houdt maar niet op: het Mabuashube NP. Via Tsabong, daar was geen camping, dus doorgereden over een nie teer weg nie (118 km) waarvan 40 km diep zand in 1 van de grootste zandbakken ter wereld. Dat was best heavy, maar we kwamen niet vast te zitten in het zand......
De camping was zonder hek, dus opgepast voor de leeuwen en cheeta's. Om 10 voor zes bij de gate van het park, en mochten nog op een plaats staan, 23 km het park in...... onze eerste eigen night drive. Weinig dieren gezien, omdat het gras erg hoog is.
Vandaag zondag 14 mei 2017: de belangrijke dag. Om 14.30 begint de kampioenswedstrijd voor Feijenoord. Raar dat je dan op je horloge zit te kijken, maar geen enkele communicatie hebt om de wedstrijd te volgen.
Op maandag 15 mei het NP verlaten en weer door een diepe zandbak van zo'n 100 km naar Hukuntsie.
BIJ de eerste PAAL, let op ROOD WIT GEKLEURD. Kreeg Herma contact met haar mobiel en kwamen er SMS-jes binnen.
Het was inmiddels 11.42 uur en Leon schreef: FEIJENOORD KAMPIOEN, 3-1 GEWONNEN VAN HERACLES EN 3 DOELPUNTEN VAN KUIJTJE...........
DE BUIT IS BINNEN EN HIER MOETEN JULLIE HET MEE DOEN.

• 16 Mei 2017 - 18:41

Co & Joke:

Hallo daar in de warmte.

Goed te lezen dat het allemaal goed gaat. Zo te lezen genieten jullie er goed van.
    We weten niet wat er in de 3 laatste regels staat. De computer heeft die automatisch verwijderd. Waarschijnlijk onkuise taal o.i.d.

Groetjes
    Co & Joke

• 16 Mei 2017 - 19:11

Ankie En Johan:

Haha; misschien ligt het aan de cyberaanval dat de laatste regels van de computer van Co & Joke zijn verdwenen...
    Maar Henk en Herma; jullie gefeliciteerd!
    Stond jullie 'serviesgoed' nog in de kastjes na het nemen van die hellingen? Of lag het in een bergje op de vloer? (Is vaker gebeurd kan ik me herinneren).
    Het klinkt heel leuk allemaal. Doe voorzichtig en op naar het volgende hoofdstuk.
    Groeten uut Fryslân!

• 16 Mei 2017 - 21:29

Joke:

Wat een gezellige reis, wat zien jullie veel.
    Ben wel een beetje jaloers hoor.
    Maar gun het jullie van harten.
    Genieten is heel belangrijk .
    Hoewel wij hebben genoten van het Feijenoord feestje.
    Was echt super.
    Maar begrijp wel , dat jullie zeggen wil toch niet ruilen
    Kijk er uit naar jullie volgende verslag .

XxxxJoke

• 16 Mei 2017 - 21:42

Martine Vervaet:

Oooh, wat leuk. De 2 vorige verslagen kon ik lezen, dus superblij nu. Wat een zalig avontuur terug, en zo h oe weerke. Zit al direct te watertanden. Nemen.jullie ons de volgende keer mee onder vorm van groepsreis??? Zou leeeeuk zijn!! Nog een fijne verjaardag Henk, xxx Drie dikke bezen!!!

• 16 Mei 2017 - 23:14

Carel Hubert :

Hoi herma en Henk. Pracht verslag. Heerlijk om jullie avontuur te lezen. Echt genieten hoor en wat hebben jullie veel gezien. Veel plezier. Wij genieten vandaag in Boston met de eerste dag stralend weer Geniet verder en pas op voor de wilde dieren

• 17 Mei 2017 - 03:08

Marijke Fontijn:

Heerlijk om te lezen!

• 17 Mei 2017 - 07:32

Wendy:

Dat is echt genieten zeg. Al moet ik zeggen dat slapen tussen de leeuwen voor mij geen slapen zou zijn geweest. ;). Hele enerverende en gezellige reis nog. En doe voorzichtig.
    X Wendy

• 17 Mei 2017 - 17:41

Ruud:

Hallo Herma en Henk.
    Fijn dat het allemaal goed gaat met jullie. Je prosa is weer erg leuk. Groeten van Ans en Ruud

• 17 Mei 2017 - 21:26

Jitte:

Ik weet niet wat leuker is: tussen 140.000 supporters of heerlijk in de prachtige natuur waar jullie telkens schijnbaar weer net overleven. Amarula?? een G&T is toch wel lekkerder, dan dat zoete spul, maar het is ook goed de locale economie ie te ondersteunen.

geniet en zorg dat je geen 2 wielen rust geeft!!
    Jitte

• 17 Mei 2017 - 23:29

Natascha, Wilma En Sara:

Wauh wat hebben jullie weer veel beleefd en prachtige natuur en dieren mogen zien!
    Potjiespram klinkt als een NP voor ons whaha...
    Henk nog van harte met je verjaardag en met julie club natuurlijk!

Liefssss uit Aalsmeer

• 18 Mei 2017 - 10:20

Wil Noorduin:

Hoi hoi, wij zijn weer terug op honk, minder beleefd dan jullie, maar wel intens.
    Ik heb dus 2 verhalen achter elkaar gelezen. Leuk hoor, veel belevenissen en veel moois te zien. En nog een verjaardag zonder bloemetje, gelukkig wel met een diner en een drankje. Dat had je eigenlijk al verdiend Henk , na die moeilijke klim en daalpartijen.!! Uiteraard met Herma's hulp. Spannend hoor!
    Geniet verder en wij kijken uit naar de rest.... liefs wil