Deel 1 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Henk en Herma Speelman - WaarBenJij.nu Deel 1 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Henk en Herma Speelman - WaarBenJij.nu

Deel 1

Door: Henk en herma

Blijf op de hoogte en volg Henk en Herma

24 April 2017 | Namibië, Swakopmund

Hier ons eerste korte verslag.
Na een prima vlucht landden wij vrijdagochtend om 05.30 uur op het grote internationale vliegveld van Windhoek, luisterend naar de prachtige naam: HOSEA KUTAKO. Inderdaad een prachtige naam, maar nog geen slurfjes om het vliegtuig te verlaten. Dus Herma en ik als een koningspaar de trap af. Geen apart ontvangstcomité helaas, dus een stukje over de landingsbaan in de rij voor de paspoortcontrole.
Wij mogen beginnen aan ons statiebezoek.
De chauffeur van BoBo Campers stond al op ons te wachten en brengt ons netjes naar het depot van de BoBo Campers.
Heel vriendelijk ontvangen, gedeeltelijk in het Engels en Afrikaans. Ook werd Zane aan ons voorgesteld, hij is ons aanspreekpunt in geval van pech. Dus onthoudt deze naam.....
Effe wenne aan ut links rije en op naar de Spar om boodschapjes te doen.
Om 15.00 uur op de eerste camping aan het Oanob meer bij Rehoboth. Prachtige plek aan het meer met een mooie overkapping over het water. Het weer was de afgelopen periode niet zo denderend, maar heeft er wel voor gezorgd dat de natuur erg groen is met vele mooie wild flowers. Vandaag tenminste 20 graden en droog geweest.
Alles heeft inmiddels zijn, haar of het plekje in de camper, dus eten en slapen.
Vandaag hebben een aantal dieren zich weer aan ons voorgesteld, een spitsbok, een verdwaalde zebra, een paar struikjes, zwijntjes en een prachtige mooie hagedis. Hiervan ben ik de Latijnse naam vergeten, maar voor de statistici: lengte was 55,8 Namibische centimeters.
Zaterdag direct de bergen in, via de Gamsberg Pas komen we op een mooie afgelegen camping met de toepasselijke naam Rooisand Ranch.
Zondag richting de kust, over de Kuiseb Pas en daarna het lange lange stuk naar Walvis Bay. Wat is het toch bijzonder de overgang van de bergen naar de woestijn te zien. De Namib Desert is hier al een tig aantal miljoen jaren.
Mooie stads camping aan zee. Heerlijk gewandeld over de Esplanada en genoten van de groepen flamingo's en pelies.

• 24 April 2017 - 23:25

Monique En Eric:

Mooi om in de stemming te komen! Via de site kom ik op jullie reisverslag, maar ik kan mij nog niet aanmelden. Stap voor stap zullen we maar zeggen...

• 24 April 2017 - 23:26

Monique En Eric:

Gelukt! Veel plezier enne .... bedankt! :)

• 25 April 2017 - 10:33

Co En Joke:

waar bijna bang dat jullie verdwaald waren/zijn. Fijn dat we mee mogen liften gedurende deze reis.
    geniet die tyd

• 25 April 2017 - 11:19

Maarten Koeman:

Leuk om jullie te volgen. Twee jaar geleden maakten we ongeveer dezelfde reis. Benieuwd naar jullie belevenissen. Goed links houden en succes!

• 25 April 2017 - 11:34

Inge Van Tol:

Veel plezier Henk en Herma! Ben benieuwd welke bijzondere plekjes jullie op deze reis weer tegen zullen komen!

• 25 April 2017 - 11:47

Carel En Corrie Hubert :

Herma en Henk. Fijn om iets te horen van jullie. En voor ons direct een feest van herkenning. Goede reis en tot het volgende verslag. Geniet ze

• 25 April 2017 - 13:40

Ankie En Johan:

Hoihoi,

Wij zijn ook aangehaakt! Geen bericht gehad van het eerste verslag wel het inlogverhaal ontvangen. (Ook mijn ervaring met waar-ben-jij.nu; het is vaak wat onvoorspelbaar). Het wachtwoord was echter niet nodig. Ik (Ankie) zat gelijk goed.
    Dus jullie zitten weer in het rode zand of rooisand (what ever). Wat heerlijk. We gaan mee genieten! Doe voorzichtig!

• 25 April 2017 - 16:06

Ria:

Yes I was able to log in. Great you arrived safely. Looking forwards to your blog.sounds interesting so far. Safe travels.

• 25 April 2017 - 20:24

Heel veel plezier !!

• 27 April 2017 - 10:00

Joke:

Hoi Henk en Herma,

Fijn te weten dat jullie goed zijn aangekomen. We zitten gelijk al I. Jullie reis.
    Veel herkenbare dingen, gelijk idee om ook weer eens terug te gaan
    Zie uit naar jullie volgende verslag .

• 30 April 2017 - 15:18

Wilma, Natascha En Sara:

Hi Henk en Herma,

Weer genoten van jullie reisverslag!
    We reizen gezellig met jullie mee!
    Liefs uit Aalsmeer

• 01 Mei 2017 - 19:55

Joke Weijers:

Hi Herma & Henk,
    super leuk om jullie avonturen weer mee te kunnen lezen, ik zal Cok ook een beetje op de hoogte houden,
    veel plezier en lieve groetjes,
    Joke